នាវាដឹកយន្តហោះដែលថៃមានមុនគេនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍ ហេតុអ្វីថៃមិនប្រើដឹកយន្តហោះ?
ថៃជាប្រទេសដំបូងបំផុតនៅតំបន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍ (Southeast Asia) ដែលមាននាវាដឹកយន្តហោះដ៏ទំនើប។ ថៃបានទិញនាវានេះកាលពីចុងទសវត្សទី៩០។ នាវានេះមានឈ្មោះថា «the HTMS Chakri Naruebet»។ នាវានេះត្រូវបានដាក់ឲ្យដំណើរការកាលពីឆ្នាំ១៩៩៧ ជាឆ្នាំដែលប្រទេសថៃធ្លាក់ចូលក្នុងវិបត្តិហិរញ្ញវត្ថុអាស៊ី (financial crisis)។ ទីបំផុត នាវានេះ ត្រូវបានចតទុកចោលនៅលើកំពង់ផែ អាស្រ័យដោយសារកង្វះថវិកាសម្រាប់ដំណើរការនាវានេះ។
ដូចនេះ នាវាដឹកយន្តហោះរបស់ថៃ អាចដំណើរការបានត្រឹមមួយឆាវប៉ុណ្ណោះ។ បច្ចុប្បន្ន ប្រទេសអាស៊ីដទៃទៀត ក៏មាននាវាដឹកយន្តហោះដែរ ដូចជា៖ ចិន – ឥណ្ឌា – ជប៉ុន និងកូរ៉េខាងត្បូង សុទ្ធសឹងជាប្រទេសអាស៊ី ដែលមាននាវាដឹកយន្តហោះ ហើយខ្នាតធំទៀតផង។ ឥឡូវនេះទៀត សូម្បីតែប្រទេសសិង្ហបុរី ក៏មិនឲ្យបាក់មុខបាត់មាត់ពេកដែរ ហើយគ្រោងផលិតនាវាដឹកយន្តហោះដោយខ្លួនឯងតែម្ដង។
ទីបំផុត នាវា Chakri Naruebet មិនអាចប្រៀបជាមួយប្រទេសអាស៊ីដទៃទៀតទេ។ ជាងនេះទៅទៀត តាមសារព័ត៌មាន The Diplomat ផ្សាយថាយន្តហោះចម្បាំងម៉ាក AV-8S Matador របស់កងទ័ពអាកាសថៃ ដែលមានបេសកកម្មអមដំណើរកងយន្តហោះចម្បាំងថៃ ត្រូវបានដាក់ឲ្យចូលនិវត្តរួចជាស្រេច។ ដូចនេះ នាវាដឹកយន្តហោះរបស់ថៃមួយគ្រឿងនោះ អស់កិច្ចការអ្វីត្រូវធ្វើ ឬត្រូវដឹកយន្តហោះទៀតហើយ គឺទទេស្អាត ដែលមាននាមថានាវាដឹកយន្តហោះ ប៉ុន្តែរកយន្តហោះដឹកគ្មាន។
សូមបញ្ជាក់ថា ប្រទេសថៃបានបញ្ជាទិញនាវាដឹកយន្តហោះនេះ ពីប្រទេសអេស្ប៉ាញ កាលពីឆ្នាំ១៩៩២។ លុះដល់ឆ្នាំ១៩៩៧ ទើបរដ្ឋាភិបាលថៃដាក់ឲ្យនាវានេះដំណើរការ។ ដាក់ឲ្យដំណើរការមិនបានប៉ុន្មានផង ប្រទេសថៃក៏ជួបប្រទះនឹងវិបត្តិហិរញ្ញវត្ថុឆ្នាំ១៩៩៧។ បើគិតមកទល់នឹងពេលនេះ នាវានេះមានអាយុកាលជិត ៣០ ឆ្នាំហើយ។
នាវានេះ ថ្វីត្បិតចាស់ទ្រុឌទ្រោមបន្តិចមែន ប៉ុន្តែក៏បានបំពេញបេសកកម្មមនុស្សធម៌បានមិនតិចទេ។ នៅក្នុងមហន្តរាយធម្មជាតិ ឆ្នាំ២០០៤ បណ្ដាលមកពីរលកយក្សស៊ូណាមី វាយប្រហារឆ្នេរសមុទ្រថៃ និងតំបន់មួយចំនួនទៀត ក៏នាវានេះត្រូវបានប្រើប្រាស់សម្រាប់ជួយសង្គ្រោះមនុស្សដែរ។ ក្រៅពីនោះ នាវានេះក៏ត្រូវបានគេប្រើប្រាស់សម្រាប់ជួយសង្គ្រោះក្នុងគ្រោះទឹកជំនន់នៅប្រទេសថៃ កាលពីឆ្នាំ២០១០ និងឆ្នាំ២០១១ផងដែរ៕
ប្រែសម្រួល ៖ អន សំអាង
ប្រភព៖ Associated Press និង Business Insider