វិនាស​កម្ម​​គ្រោះថ្នាក់​ យន្ត​ហោះ​ធំ​ជាង​គេ​​បំផុត​ទាំង ៥ ​ក្នុង​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ មិនមែន MH​ទាំង​ពីរ​របស់​ម៉ាឡេស៊ី​ទេ

7/21/2014 0 Comments A+ a-

ប្រិយមិត្ត​ ប្រាកដ​ជា​មិន​ទាន់​ស្ងប់​អារម្មណ៍​នៅឡើយ​ទេ ជុំ​វិញព្រឹត្តិការណ៍​បាញ់​ទម្លាក់​យន្តហោះ​ម៉ាឡេស៊ី​ជើង​ហោះហើរ MH17 បណ្ដាល​ឲ្យ​បាត់បង់​ជីវិត​មនុស្ស​លើ​យន្តហោះ ២៩៨នាក់ និង​២៣៩នាក់ ផ្សេង ​ទៀតបាត់ខ្លួននៅឡើយក្នុង​ជើង​ហោះ​ហើរ MH370 កាលពីដើមឆ្នាំ២០១៤។ ប៉ុន្តែ​​ហេតុការ​ណ៍​ទាំង​២​ខាង​លើ​នេះ មិន​មែន​ជា​គ្រោះថ្នាក់​ធ្លាក់​យន្តហោះទ្រង់ទ្រាយ​ធំ​​​​ជា​លើក​ដំបូង​ក្នុង ​ប្រវត្តិសាស្រ្ដ​នោះ​ទេ។ ខាង​ក្រោម​នេះ​ ​ជា​វិនាសកម្ម​នៃ​គ្រោះ​ថ្នាក់យន្តហោះ​ធំជាង​គេ​ទាំង ៥ នៅក្នុង​ប្រវត្តិសាស្ត្រ៖​​
៥. Saudia Flight 163 (ឆ្នាំ ១៩៨០)
Saudia Flight 163 គឺ​ជា​ជើង​ហោះ​ហើរ​របស់​ប្រទេស​អារ៉ាប៊ីសាអ៊ូឌីត ដែល​ត្រូវ​ធ្វើ​ដំណើរ​ក្នុង​ប្រទេស​ ពី​អាកាស​យានដ្ឋាន Riyadh ទៅ​អាកាស​យានដ្ឋានJeddah។ នៅ​ថ្ងៃ​ទី១៩ ខែ​សីហា ឆ្នាំ១៩៨០ ហេតុការណ៍​ដ៏​អាក្រក់​មួយ​បាន​កើត​ឡើង​ទៅ​លើ​ជើង​ហោះ​ហើរ​មួយ​នេះ ដោយ​អគ្គីភ័យ​បាន​ឆាប​ឆេះ​ចេញ​ពី​បន្ទប់​ដាក់​ឥវ៉ាន់ ក្រោយ​ធ្វើការ​ហោះ​ហើរ​បាន​ត្រឹម​តែ ៧ នាទី​ប៉ុណ្ណោះ។ ក្រោយ​ពី​ទទួល​បាន​ការ​ប្រកាស​អាសន្ន​ថា​មាន​ផ្សែង​រួច​មក អាកាសយានិក​បាន​បញ្ជា​យន្ត​ហោះ​មក​ដល់​អាកាស​យានដ្ឋាន Riyadh វិញ​ដោយ​សុវត្ថិភាព ប៉ុន្តែ​ជា​អកុសល​ប្រព័ន្ធ​បញ្ជា​បិទ​បើក​ទ្វារ​ត្រូវ​បាន​គាំង ដែល​បណ្តាល​ឲ្យ​អ្នក​ដំណើរ ២៨៧ នាក់ និង​ក្រុម​ការងារ​លើ​យន្តហោះ ១៤ នាក់ សរុប​ទាំង​អស់​ជីវិត​មនុស្ស ៣០១ នាក់​ត្រូវ​បាន​បាត់​បង់​។
៤. Turkish Airlines Fligh 981 (ឆ្នាំ ១៩៧៤)
​ ​​Turkish Airlines Fligh 981 គឺ​ជា​ជើង​ហោះ​ហើរ​របស់​ប្រទេស​ទួរគី ដែល​ត្រូវ​ធ្វើ​ដំណើរ​ពី​ទីក្រុង​ប៉ារីស​ប្រទេស​បារាំង ទៅ​ទីក្រុង​ឡុងដុង​ចក្រភពអង់គ្លេស។ នៅ​ថ្ងៃ​ទី៣ ខែ​មិនា ឆ្នាំ​១៩៧៤ យន្តហោះ​ទួរគី​មួយ​នេះ​បាន​ធ្លាក់​នៅ​ក្នុង​ព្រៃ Ermenonville ប្រទេស​បារាំង បណ្តាល​ឲ្យ​មនុស្ស​ទាំង​អស់ ៣៤៦នាក់​បាត់បង់​ជីវិត ដែល​ក្នុង​នោះ​មាន​អ្នក​ដំណើរ ៣៣៥ នាក់ និង​ក្រុម​ការងារ​លើ​យន្តហោះ ១១ នាក់។
៣. Charkhi Dardi Collision (ឆ្នាំ ១៩៩៦)
​ ​នៅ​ថ្ងៃ​ទី ១២ ខែ​វិច្ឆិកា ឆ្នាំ​១៩៩៦ មាន​ជើង​ហោះហើរ​ពីរ​បាន​បុក​គ្នា​នៅលើ​អាកាស នា​ភាគ​ខាង​លិច​រដ្ឋ​ធានី​ញូដេលី ប្រទេស​ឥណ្ឌា។ ជើង​ហោះ​ហើរ​ទីមួយ​ គឺ​​យន្តហោះ​ម៉ាក Boeing 747-168B របស់​ប្រទេស​អារ៉ាប៊ីសាអ៊ូឌីត ដែល​ផ្ទុក​អ្នក​ដំណើរ​ចំនួន ២៨៩ នាក់ និង​ក្រុម​ការងារ​លើយន្តហោះ ២៣ នាក់ ធ្វើដំណើរ​ចេញ​ពី​ប្រទេស​ឥណ្ឌា ទៅ​កាន់​ប្រទេស​​អារ៉ាប៊ីសាអ៊ូឌីត។ ចំណែក​ឯ​ជើង​ហោះហើរ​ទីពីរ ​គឺ​យន្តហោះ​ម៉ាក Ilyushin I1-76 របស់​ប្រទេស​កាហ្សាក់ស្ថាន ដែលផ្ទុក​អ្នក​ដំណើរ​ចំនួន ២៧ នាក់ និង​ក្រុម​ការងារ​លើយន្តហោះ ១០ នាក់ ធ្វើ​ដំណើរ​ចេញ​ពី​ប្រទេស​កាហ្សាក់ស្ថាន ទៅ​ប្រទេស​ឥណ្ឌា។ យន្តហោះ​ទាំង ២ នេះ​បាន​បុក​គ្នា​​ដោយ​សារ​​កំហុស​បច្ចេកទេស​របស់​អាកាសយានិក​នៃ​យន្តហោះ​ របស់​ប្រទេស​កាហ្សាក់ស្ថាន។ ហេតុការណ៍​ដ៏​អាក្រក់​មួយ​នេះ បាន​ឆក់​យក​ជីវិត​មនុស្ស​អស់​ចំនួន ៣៤៩ នាក់​។
២. Japan Airlines Fligh 123 (ឆ្នាំ ១៩៨៥)
Japan Airlines Fligh 123 គឺ​ជា​ជើង​ហោះហើរ​របស់​ប្រទេស​ជប៉ុន ដែល​ត្រូវ​ធ្វើ​ដំណើរ​ចេញ​ពី ប្រលាន​យន្តហោះ​ទីក្រុង​តូក្យូ ទៅកាន់​ប្រលាន​យន្តហោះ​ទីក្រុង​អូសាកា កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី១២ ខែ​សីហា ឆ្នាំ១៩៨៥។ ១២ នាទី​ក្រោយ​ការ​ហោះហើរ ​យន្តហោះ​មួយនេះ​​មាន​បញ្ហា​បច្ចេកទេស ហើយ ៣២ នាទី​ក្រោយមក​ វា​ក៏​បាន​ធ្លាក់​នៅ​លើ​ភ្នំ Takamagahara ដែល​មាន​ចម្ងាយ ១០០ គីឡូម៉ែត្រ​ពី​ទីក្រុង​តូក្យូ។ ហេតុការណ៍​មួយ​នេះ បាន​ធ្វើឲ្យ​មនុស្ស​ចំនួន ៥២០ នាក់​បាត់បង់​ជីវិត​ក្នុង​ចំណោម​មនុស្ស ៥២៤ នាក់ ដែល​ជិះ​នៅលើ​យន្តហោះ​នោះ។
១. Tenerife Disaster (ឆ្នាំ ១៩៧៧)
វិនាសកម្ម ​ដ៏​ធំ​ជាង​គេ​បំផុត​នៅ​ក្នុង​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​គ្រោះថ្នាក់​យន្តហោះ គឺ​បាន​កើត​ឡើង​នៅ​ប្រលាន Los Rodeos ប្រទេស​អេស្ប៉ាញ។ ហេតុការណ៍​នេះ​បាន​កើត​ឡើង​ដោយ​សារ​មាន​យន្តហោះ ២ គ្រឿង បុក​គ្នា​នៅ​លើ​ផ្លូវ​រត់ ដែល​បណ្តាល​ឲ្យ​មនុស្ស ៥៨៣ នាក់​បាត់បង់ ​ជីវិត។ ជើង​ហោះ​ហើរ​ទីមួយ​ គឺ​​យន្តហោះ​ម៉ាក Boeing 747-121 របស់​សហរដ្ឋ​អាមេរិក ដែល​ផ្ទុក​អ្នក​ដំណើរ​ចំនួន ៣៨០ នាក់ និង​ក្រុម​ការងារ​លើយន្តហោះ ១៦ នាក់ ធ្វើដំណើរ​ចេញ​ពី​រដ្ឋ Los Angeles ទៅ​កាន់​កោះ​ Canary ប្រទេស​អេស្ប៉ាញ។
ចំណែក ​ឯ​ជើង​ហោះហើរ​ទីពីរ​ គឺ​យន្តហោះ​ម៉ាក Boeing 747-206B របស់​ប្រទេស​​ហុល្លង់​ ដែលផ្ទុក​អ្នក​ដំណើរ​ចំនួន ២៣៤ នាក់ និង​ក្រុម​ការងារ​លើយន្តហោះ ១៤ នាក់ ធ្វើ​ដំណើរ​ចេញ​ពី​ទីក្រុង Amsterdam ប្រទេស​ហូឡង់​ ទៅ​កាន់​កោះ Canary ប្រទេស​អេស្ប៉ាញ​។ នៅ​ក្នុងឧប្បត្តិហេតុ​ ​នេះ យន្តហោះ​ទី​មួយ​បាត់​បង់​ជីវិត​មនុស្ស​អស់​ចំនួន ៣៣៥ នាក់ ជួយ​សង្រ្គោះ​បាន ៦១ នាក់។ ចំណែក​ឯ​យន្តហោះ​ទី ២ ស្លាប់​ទាំង​អស់ ២៤៨ នាក់ ដោយ​គ្មាន​នរណា​ម្នាក់​នៅ​រស់​រាន​មាន​ជីវិត​ឡើយ។ មូល​ហេតុ​នៃ​ការ​បុក​គ្នា​នេះ គឺ​បណ្តាល​មក​ពី​ចុះ​អ័ព្ទ​ខ្លាំង​ពេក ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​រអាក់រអួល​ដល់​ការ​ទាក់ទង​គ្នា និង​កំហុស​បច្ចេក​ទេស​របស់​អាកាស​យានិក។​
ប្រែ​សម្រួល៖ គង់ វិសាល
ប្រភព៖ clicktop10